Dobrodošli u JU Srednju mašinsko-saobraćajnu školu!

JU Srednja mašinsko – saobraćajna škola  obrazuje kadrove mašinske i saobraćajne struke.
U okviru struke učenici i polaznici  obrazuju se za specifična zanimanja  III, IV i V stepena obrazovanja.
Nastavni planovi i programi usklađeni su sa potrebama tržišta.

p2 DAN I

Dragi ekskurzijski dnevniče,

javljam ti se u sedam sati ujutro, sa stanice. U Mostaru lagano pada kiša kao da i nebo plače što nas neće vidjeti na ovom području sljedećih sedam dana. Lagano unosimo kofere u autobus i spremamo se da budemo lijeni sljedećih pet dana, kao što je običaj za Crnogorce. Razrednici nas naguravaju u autobus dok se opraštamo od rodnog grada. Zbogom Mostaru, vidimo se u subotu!

Polagano se truckamo do prve pauze u Trebinju. S olakšanjem pronalazimo prvi kafić sa wc-om (koji se srećom nalazio pet metara od autobusa) i tu stacioniramo većinu trupa. Neki od nas odlaze u obilazak Trebinja. Nakon pauze od sat vremena opet smo na putu.
Uz lagane melodije loše muzike prelazimo granicu (gdje je graničar pokušao da nas ismije kao glupe Bosance, ali se nismo dali) i  stižemo do Herceg Novog. Vrijeme je čas oblačno, čas sunčano. Opet pauza od sat vremena i opet na putu samo ovaj put idemo u Kotor.

U Herceg Novom smo uspjeli da kupimo i CD sa svim albumima Bijelog dugmeta (mislili da ćemo uživati u normalnoj muzici tokom vožnje), ali zahvaljujući lijenosti vozača zapeli smo čitavo vrijeme samo na prvom albumu koje je Bijelo dugme izdalo.  Kotor nas dočekuje sa svojim blještavilom luke i par kruzera u njoj dok ulazimo u stari dio Kotora. Sa kruzera nas mami gospoda iz raznih dijelova svijeta i pozivaju nas da s njima tri mjeseca idemo od luke do luke, ali jok, draže nama u Crnoj Gori provesti pet dana. Mali obilazak gdje susrećemo zanimljive ličnosti. Jedna od takvih ličnosti je i čovjek koji prodaje savijene pivske flaše za par eura koje poslije naivni turisti ne znaju gdje da smjeste kada se vrate svojim kućama. Zastajemo i započinjemo razgovor sa njim. Priča nam kako je, za vrijeme nekih drugih vladara i država, boravio u Mostaru i tu stekao dobre prijatelje. Poslije obilaska slijedi zaslužena jednoiposatna pauza u kafiću. Naručujemo kafu koja se ubrzo pretvara u mostarsku Snjegulicu (po sedam čaša vode svakome).

Pred sami kraj večeri stižemo do Budve kroz koju, diveći se velikim hotelima, prolazimo i konačno iznosimo stvari pred hotelom u Petrovcu (malo mjesto nedaleko od Budve koje ćemo zvati domom sljedećih pet dana i četiri noći). Nakon razmještaja u sobe ulazimo u salu restorana hotela koji se baš i ne može nazvati pretjerano modernim a niti mladim. Ipak, hrana i nije tako loša. Punih stomaka odlazimo  u sobe i tamo počinju male privatne zabave. Neki su otišli i da provjere salinitet mora noću. Oko tri smo svi u krevetima i lagano tonemo u more snova udišući slani zrak.

p1

p3

Nastaviće se...

Pohvala

Odjeljenske starješine, pratioci učenika, i direktor škole s ponosom pohvaljuju maturante za ponašanje u toku ekskurzije.
U toku trajanja putovanja učenici su pokazali odgovornost, zrelost, uvažavanje prema profesorima i svojim prijateljima, kulturu ponašanja na javnim mjestima i još mnogo tog pozitivnog čime su dostojno predstavili našu školu, grad i državu.
Pozitivna iskustva sa ove ekskurzije trebala bi služiti kao primjer narednim generacijama.